Ahad, 28 Februari 2016

Dapatkan Medikal Kad yang Terbaik kerana sakit tidak mengenal usia dan masa!

 Medikal Kad Takaful adalah satu keperluan bukannya kemahuan.

 
Apabila dikongsikan kepentingan medikal kad dan pelan takaful, masih ramai yang beranggapan belum memerlukan lagi. Antara alasan yang biasa diberikan adalah sebab masih muda dan sihat. Lambat lagi nak kena penyakit. Umur baru 20 lebih, biasa yang sakit ni umur 40, 50 ke atas. Lambat lagi. Kalau kena pun hospital kerajaan kan ada.


Betul ke umur  muda kita terselamat dari kena penyakit kritikal? Berdasarkan laporan yang dikeluarkan di dalam akhbar The Sun , sehingga Disember 2014 sahaja 519 remaja di bawah umur 18 tahun memerlukan haemodialysis, 278 orang memerlukan peritoneal dialisis dan 180 lagi menunggu untuk pemindahan buah pinggang. Menjadikan jumlah pesakit buah pinggang di bawah umur 18 tahun adalah 977 orang!! Ini FAKTA bukan auta!

Sakit Kritikal di usia muda. Bersediakah anda?
Sakit kritikal tidak perlu menunggu usia pertengahan,



Bukankah mereka semua ini masih muda dan masih bersekolah? Jadi, pemikiran menyatakan yang kita masih muda dan lambat lagi nak kena penyakit dah ketinggalan zaman.

Tahukah anda, disebabkan sakit seperti sakit buah pinggang ini boleh menyebabkan anda dibuang kerja? Dan semua benefit yang company berikan, anda tidak layak lagi menggunakannya. Tahukah anda berapa kos untuk rawatan di hospital? Anda boleh semak kos perubatan di sini.

Boleh juga baca senarai sakit kritikal yang Aia Public Takaful cover. Dan pelan yang memeberikan pampasan sakit kritikal seperti 36 sakit kritikal dan 95 Early Critical Illness.

Tiada Gaji. Tiada Duit. Dan lebih parah, tiada insurans dan medikal kad. Maka yang tinggal hanyalah harapan semoga ada bantuan dari masyarakat, FB dan mungkin juga penonton TV.

Anda hanya ada 2 Pilihan sahaja. Baca dan buat tak tau sahaja. Atau menyediakan Pelan Medikal Kad Terbaik untuk diri anda dan keluarga.

Hubungi saya di 019 333 0342 atau Email reduanhanif@gmail.com atau isi Quotation Form.









6 ulasan:

  1. Adakah policy AIA noncancelable?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua polisi Aia adalah noncancelable dan no PWC.

      Terima kasih.

      Padam
  2. Assalam. Jika sy dan seorang anak shj ingin buat medical card berapa anggaran bulanan?
    Adakah caruman ni boleh dapat pulangan jika sampai tempoh matang?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wsalam Puan Niefa,

      Boleh sms atau whatsappkan detail puan dan anak ke 0193330342?

      Padam
  3. Assalam brp kos bulanan yg perlu saya bayar utk diri sendiri serta 2 org ank brumur 12 & 16 tahun? Adakah kad ini sah digunapki pd semua klinik serta hospital swasta? Tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wsalam,

      Mohon hubungi saya di 0193330342 atau isi form di http://reduanhanif.blogspot.my/p/aia-afg-takaful-form.html.

      Terima kasih.

      Padam